Pandemien har gjort det svært at være på offentlige steder, at spise på restauranter

riynode

Administrator
Sidefrivillig
gjort det svært og farligt eller uansvarligt at tage på de fleste fritidsture. Det gjorde også vanskelige ting som at flytte rundt i landet til et mareridt længe før COVID-19. Jeg oplevede det på egen hånd i sommer, mens jeg rejste landet rundt med min forlovede, vores to hunde og værdien af en etværelses lejlighed. Selvom det er svært, er det muligt.

I begyndelsen af maj besluttede min forlovede Heather og jeg at flytte fra New York City, hvor vi har boet i fem år, til Denver, Colo., efter hendes job på et hospital i Brooklyn sluttede i juni. New Yorks grænseløse potentiale, som trak os derhen i første omgang, var skrumpet i pandemiens måneder. Der var få jobs, og lokale barer og restauranter, der tidligere værdsatte strafleje, var faldende, men leveomkostningerne var det ikke.

Denver, på den anden side, følte sig fuld af muligheder

Det var et sted, vi begge nød, og hvis muligheden var rigtig, ville vi have haft det sjovt at flytte derfra fra tid til anden. Vi havde ret, da Heather relativt hurtigt fandt et job på trods af pandemien. Så efter måneders liv i et af epicentrene af pandemien, var det tid til at navigere i en bevægelse på tværs af landet på et stramt budget.

Vi fandt en vis trøst i, at vi ikke var alene om vores beslutning. En Pew Research Center-undersøgelse offentliggjort i juni viste, at omkring en femtedel af amerikanerne er flyttet på grund af COVID-19 eller kender nogen, der har flyttet. Men det er ikke kun folk, der færdes rundt i landet. Roadtrips er vokset i popularitet som en sikrere, hvis ikke helt risikofri måde at rejse på

En åben vej er mindre tilbøjelig til at sætte dig i en risikabel situation end for eksempel i en overfyldt international lufthavn, forudsat at du er ordentligt forberedt. Men det vil ikke være som enhver rejse, du har foretaget før.

Hvordan vi planlagde en landrejse

Da vi planlagde vores næsten 1.800 kilometer lange rute, gik vi med et ledende princip: Lav så få stop som muligt. Vi var nødt til at stoppe i Missouri for at få en anden bil, så vi besluttede, at dette ville være vores eneste overnatningsstop. Det betød omkring 18 timer på den første dag og derefter et 11-timers skud til Denver.

Mens vi elskede at kunne kontrollere, hvor mange pitstop vi lavede, kørte jeg en 17-fods U-Haul, der slugte gas som Cookie Monster, der tabte cookies. Vi havde også vores engelske bulldog ved navn Daisy og vores spejder ved navn Pomeranian Chihuahua i førerhuset på lastbilen med os. Behovet for huller er en af de uundgåelige realiteter ved sommerrejser, som timevis med vejbyggeri. Vi har forgæves forsøgt at forkorte den første med lagre af vand og snacks, men der er intet, du kan gøre uden baner, der lukker og kilometervis af appelsinkegler, epidemier eller pandemier.

Vi var så heldige at bo hos vores familie i Missouri, så vi behøvede ikke at rulle gennem hundevenlige hoteller. Backup-muligheden var at campere. Da hver lejr er en udendørs aktivitet, hvor social afstand er passende, er interessen for lejren steget sideløbende med roadtrips. Alligevel ville det være svært at sluge at sove på den brutale jord før en daglang rejse. For folk, der vælger at gå hotelvejen, er det vigtigt at ringe på reservationsdagen for at bekræfte. Sikkerhedsprotokoller ændrer sig hurtigt, og det sidste, du ønsker på en tur, er ikke at have andre steder at sove end din bil, især hvis dit køretøj er lille eller en tre-sæders U-Haul fyldt med to hunde og to personer.

Planlæg at være utilpas og planlæg at ændre

Vi har lært, at fleksibilitet er nøglen. Dette er gået ud på at finde måder at være komfortabel i bilen på, samt at få vores risici til at føles behagelige. Corona-viruseksperter siger, at på tidspunktet for vores planlægning og fra nu af er spredning fra forurenede overflader mulig, men "menes ikke at være den vigtigste spredningsvej for virussen." Undersøgelser viser, at lav viral belastning, især på udendørs overflader, er mindre bekymrende end oprindeligt antaget. Med det i tankerne valgte vi rigelige mængder håndvask og håndsprit, men modstod at bruge handsker, hver gang vi rørte ved en overflade.

Ansigt til ansigt samtaler, især dem uden masker, er en anden historie. At se flere mennesker i forskellige byer, end jeg har set i de sidste tre måneder, har fået os til at skynde os igennem hver snack og badeværelsespause. Dette blev yderligere kompliceret af kludetæppet af statsmaskelove under vores rejse.

Vi lærte hurtigt, at den eneste konsekvente tendens inden for maskebrug er, at vi skal ændre vores forventninger hver dag. I Ohio fangede jeg mit sideblik, da jeg bar en maske fra den umaskerede ledsager og fem andre kunder, mens jeg snuppede noget oksekød og en vandflaske på en BP-tankstation. I Missouri, før jeg indså, at min maske stadig var i lastbilen, kørte jeg til en tankstationsdør og fangede mit sideblik i denne falske rust. Mange stater, der modsætter sig maskekravet, har ændret deres melodi, men det er bedst at følge videnskaben, der viser, at masker bremser spredningen af COVID-19.

Forbered dig på fastfood og hikke før din destination

Jeg er stor fan af fastfood. Jeg er en stor kyllingesandwich-spiser, og jeg læser Taco Bell Quarterly. Jeg får Cheesy Gordita Crunch, Quesorito og Baja Blast hver dag. Ja, fastfood har sine udfordringer, men det er også en livline for rejsende, når mange lokale restauranter er lukkede eller opererer med begrænset kapacitet. Helt ærligt, der har aldrig været et bedre tidspunkt end dette til at lære alle detaljerne i regionale fastfoodkæder, så bare omfavn det.

Lokale snacks og måltider er dog et af højdepunkterne ved intercityrejser, som jeg savner så meget denne gang. Jeg voksede op i Californien og gik i skole i Auburn, Ala, før jeg flyttede til New York. Jeg har lavet langrendsture mange gange med den flyveløse Daisy; med Lyng; og vi samledes alle i én bil. Obskure lokale chips, drinks, jeg aldrig har hørt om, og små restauranter tilføjer ofte happy hours til disse forlystelser. Interessante stop og træk ved vejen gav masser af tid til at strække benene og nyde landskabet. Denne gang var den længste pause en halv Subway sandwich, fire timer fra vores destination.

En kliché, jeg altid forventer, er, at roadtrips handler om rejsen, ikke destinationen. Men pandemiske roadtrips handler om at komme til destinationen med så få stop på rejsen som muligt for at reducere kontakten med fremmede og ukendte overflader. Alt er ikke tabt på den store amerikanske roadtrip, men pandemiversionen mangler mange af de funktioner, der gjorde roadtrips fantastiske i første omgang. Alligevel, selv i denne krympede tilstand, er det den bedste rejsemulighed for nu.

Back